Autós iskolák működésének vizsgálata és támogatása HR eszközökkel

Hajas Teréz, (2015) Autós iskolák működésének vizsgálata és támogatása HR eszközökkel. Egyéb, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KNL-16-06 SZAKDOLGOZAT-PHFKTD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2021. Január 01.

Download (1617Kb)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban egy olyan téma szegmensét dolgoztam fel, melynek a gazdasági növe-kedésben szerepe van: ez a közúti közlekedésben szereplő járművezetők képzése. Közlekedésünk során különböző országokba, régiókba juthatunk el, az embereknek mozgássza-badságot biztosít, mely javítja a mobilitást, ami ma már világjelenség. A gépjárművezetés nélkülözhetetlenné vált napjainkban. Ehhez viszont járművezető képzésben kell részt vennünk, és jó járművezetőkké kell válnunk, ebben nyújtanak segítséget a járművezető képzésben szereplő autósiskolák, és az ott dolgozó közlekedési szakemberek. A HR menedzsment gyorsan fejlődő tudományterület, de ez sok szervezetből hiányzik. A jármű vezetőképzésben résztvevő autósiskolák szervezete nem hasonlítható egy nagy multinacionális szervezethez, de még egy normálméretű vállalkozás szervezetéhez sem, mégis jelen van itt is az emberi erőforrás. Magyarországon a gépkocsi és az autóvezetés százhúsz éves múltra tekint vissza. Az autóvezetés, és ehhez kapcsolódóan a gépjárművezetők képzése óriási fejlődésen, változáson ment keresztül. A tudományos és technikai ismeretek fejlődése, az informatikai társadalom erőteljes fejlődése mind előmozdítja a vállalatok fejlesztéseit. A személyzetfejlesztési feladatainkat elsősorban stratégiai céljainknak kell, alávetnünk. A környezeti változások gyorsulása folyamatos megújulásra szorítja a vállalatokat. Nemcsak munkaeszközeiket kell fejleszteniük, hanem az emberi erőforrásukat is. A különböző oktatási intézményekből kikerülő emberek szaktudása és a gyakorlat megszerzése mellett nagyon fontos a rugalmasság és mobilitás a munkafeladatok magas szintű ellátásához. A megszerzett tudás bizonyos idő múlva elévül, ezért a változásokat ezen a téren is követni kell. Állandó tanulásra, továbbképzésekre van szükség. Ezt a témát vizsgáltam a szervezetet befolyásoló tényezők elemzésével; az emberektől elvárt teljesítmények eléréséhez szükséges ösztönzést, szükséges képzési feltételeket, munkahelyi légkört pedig kérdőíves felméréssel. Arra keresem a választ, hogy milyen stratégiai törekvést érdemes választaniuk az autósiskoláknak: szinten tartót, fejlesztőt vagy visszafejlesztőt. Dokumentációelemzéssel, megfigyeléssel készült kutatásom eredménye a fejlesztő stratégiai cél. Hipotézisem, hogy a szakemberek számára előírt kötelező éves továbbképzés szakmailag nem elég, igényük lenne egyéb fejlesztő képzésre, ami be is igazo-lódott. A következő feltevés/feltételezés/elméletem az, hogy az elvárt teljesítmények elérése érdekében a vezető megteremti a szükséges légkört és a motivációt. Ez csak részben igazolódott be. A munkahelyi légkör pozitív kialakítását a vezető csapatépítő tréningek szervezésével éri el, viszont a motivációs lehetőségeket nem használja ki.

Magyar cím

Autós iskolák működésének vizsgálata és támogatása HR eszközökkel

Angol cím

The examination of the operation of driving schools and their support by human resources tools

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Szak

KTK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Kópházi Andrea, Dr. egyetemi docens,NYME KTKkophazi.andrea@ktk.nyme.hu
Szakály Tamás, NymE Ügyfélkapcsolati és Tudásmenedzsment Központszakaly.tamas@nyme.hu

Helyi kari azonosító

KNL-16/06

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Hajas Teréz
Dátum: 2016. Júl. 07. 13:48
Utolsó módosítás: 2016. Júl. 07. 13:48
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/1316

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet