Minőségfejlesztés gyakorlata fekvőbeteg Intézményben.

Jakabné Nagy, Gyöngyi (2016) Minőségfejlesztés gyakorlata fekvőbeteg Intézményben. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMI-16_02.pdf] PDF
KMI-16_02.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

When choosing a topic for my thesis I was led by the intention to demonstrate management of a patient safety incident occured during the admission process at our department (Department for Locomotor Rehabilitation in National Insdtitute of Sportsmedicine). Each patient hopes to get over his/her illness to stay or become as healthy as possible. Most often this happens not at home or via outpatient care but in a hospital as an in-patient. When speaking about health care system it is evident, that the most important participiants are colleagues conveying professional knowledge and makeing therapeutic procedures to happen. Actors in my essay are doctors, nurses, physiotherapeutists and other clinical practitioners keep working under enchancing pressure because of narrow circumstances. They have to cope with this weight from day to day - while patient safety must stay in the focus as principle of ’Primum nil nocere - Not to cause harm!’ has been a fundamental demand for every one dealing with patients since medieval ages. In routine practice, providing safe medical service when mistakes and errors are avoided is a serious challenge. In recent years, several initiatives have been stated in order to increase patient safety even in Hungary, however there is still significant fallback compared to other countries with more advanced health care systems. Focus of my thesis is patient safety and methodology how to bring it into reality in practice. Firstly, there is a thesaurus introducing the most frequently used definitions related to the topic and also their conjunctions. Due to a nearmiss incident occured in our department, we set out proactive action for systemic prevention of similar errors via sophisticated problem-solving methods. which works efficiently. Our project proved that team-work based on competencies and committed to quality is needed for safe patient care. In relation of members of the health care team providing clinical service for patients purpose-centered communication cohesion cooperation and confidence. Szakdolgozatom témaválasztásában az a cél vezetett, hogy bemutassam a Budapesti Országos Sportegészségügyi Intézet Mozgásszervi Rehabilitációs Osztályának betegfelvételi folyamatában felfedezett betegbiztonsági kockázatot, és annak kezelését. Minden betegnek az az igénye, hogy meggyógyuljon, egészséges legyen, önmagát el tudja látni. Sok esetben ez nem otthon és a járóbeteg szakellátás keretében zajlik, hanem kórházi körülmények között. Amikor egészségügyi ellátórendszerről beszélünk, kimondhatjuk, hogy legfontosabb szereplői a beteget ellátó munkatársak, akik a szakmai tudás hordozói és a gyógyító folyamatok végrehajtói. Dolgozatom szereplői tehát az orvosok, ápolók, és gyógytornászok, akikre feladataik ellátása során a szűkös körülmények miatt egyre nagyobb nyomás nehezedik, amivel meg kell birkózniuk, a betegellátásban az ilyen jellegű teherrel is minden nap – mégpedig úgy, hogy közben a betegek biztonságát tartsák szem előtt, hiszen a ’Nil nocere – Ne árts!’ elve már az ókor óta alapvető erkölcsi parancs minden betegekkel foglalkozó számára. A hétköznapokban komoly kihívást jelent a betegek biztonságos ellátása, a hibák és tévedések elkerülése. Számos kezdeményezés indult el az elmúlt időszakban a betegbiztonság növelése érdekében, ennek ellenére nagy a lemaradásunk a fejlett egészségügyi kultúrákhoz képest. A dolgozat központi témája a betegbiztonság, és annak gyakorlati megvalósítása. Elsőként bemutatom a betegbiztonsággal kapcsolatos fogalmakat, kapcsolati rendszerüket. Saját intézményemben tapasztalt ellátási hiba kapcsán probléma-feltárási módszerekkel megelőzésre alkalmas javaslatot dolgoztunk ki és vezettünk be, mely eredményesen működik. A project bebizonyította, hogy a biztonságos betegellátáshoz szükséges a minőségi kompetencia alapú biztonságos környezetben végzett egyéni, és csapatmunka. A betegbiztonság-fókuszú minőségfejlesztésben a bemutatott team munkáját segíti, hatékonyabbá teszi, és a betegbiztonságot fokozza az általunk kidolgozott betegfelvételi csekklista. A betegek ellátásában szerepet játszó egészségügyi team tagjai között legfontosabb a kommunikáció, az összetartás, a csapatmunka, és az egymáshoz való bizalom.

Magyar cím

Minőségfejlesztés gyakorlata fekvőbeteg Intézményben.

Angol cím

Practical aproach for quality improvement at-in-patient provider

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Egészségügyi minőségbiztosítási szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács, Erika
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

KMI-16/02

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Gyöngyi Jakabné Nagy
Dátum: 13 Máj 2016 08:38
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 12:58
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1705

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet