Szolgáltatásmarketing és fogyasztói igények találkozása a szentgotthárdi termálparkban

Gortva Barbara, (2016) Szolgáltatásmarketing és fogyasztói igények találkozása a szentgotthárdi termálparkban. BA/BSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KBAN-16_40.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1302Kb)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozati témák közül én a marketingkutatás gyakorlati megvalósítását választottam, különböző területeken. Mivel ez egy nagyon tág téma, ezért a szentgotthárdi Thermalpark projektet, ezen belül is a St. Gotthard Spa & Wellness fürdő szolgáltatásainak és fogyasztói igényeinek találkozását elemzem, amelyek a továbbiakban a létesítmény értékesítési és marketing tevékenységét is támogathatják reményeim szerint. Dolgozatom első részében egy történelmi áttekintéssel bemutatom a fürdőkultúra kialakulását. Ezen belül vizsgálom a külföldi és belföldi viszonyokat is. Figyelemmel kísérem az ágazat fejlődését és ráfókuszálok arra, hogy a fürdőkultúra hogyan nőtte ki magát egy trenddé napjainkra. A második részben elmerülök a vizsgált létesítmény, a St. Gotthard Spa & Wellness termálfürdő részletes megismerésében. A szervezeti felépítéssel alapozom meg a témát, ugyanis úgy gondolom, hogy ez adja a szolgáltatások kialakításának alapját, és nagy mértékben meghatározzák azok minőségét és értékesítésüket. Az első üzleti tervek alapján feltérképezem, hogy hogyan indult el a fürdő, melyek voltak kezdeti célkitűzései. Majd a következő évek terveit vizsgálva elemzem, hogyan formálódott a szolgáltatások köre, és ezzel párhuzamosan hogyan alakultak a célcsoportok. A HIPI-elv fürdőre vetítése után a marketing mix-re külön kitérek ebben a részben. A szolgáltatási szektornak megfelelően a 7P-t vizsgálom, és gyakorlati példákkal támasztom alá. Ezt követően a feldolgozott témát tovább szűkítem és a konkrét szolgáltatásokat veszem górcső alá. A versenytársakat részletesen bemutatom, különös figyelmet szentelve nem csak a magyarországi, hanem a szlovén és osztrák konkurenciáknak is. Az általános bemutatás után összehasonlítom a fürdők kínálatát és árait egyaránt. Ezek alapján következtetéseket vonok le a fürdő marketing-mix elemeiről és árpolitikájáról egyaránt. Utolsó fejezetem a vendégek és a fürdő kapcsolatát írja le. A fürdőben végzett kérdőíves felmérést részletesen értékelem, a számszerű adatokból következtetéseket szűrök le. Majd ezen túl javaslatokat teszek arra, hogy milyen módon lehetséges a szolgáltatások tökéletesítése, illetve értékesítésük növelése. Javaslataimat a fürdő által elérhető eszköztárra alapozom, azaz olyan cselekvési tervet fogalmazok meg, mely jelen feltételek mellett kivitelezhető és fenntartható.

Magyar cím

Szolgáltatásmarketing és fogyasztói igények találkozása a szentgotthárdi termálparkba

Angol cím

The overlapping of services' marketing and customer needs in Szentgotthárd Thermal Park

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Savaria Konzultációs Központ

Szak

KTK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Némethné Tömő Zsuzsanna, Dr. egyetemi docens, PhDntzsuzsa@ktk.nyme.hu

Helyi kari azonosító

KBAN-16/40

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Gortva Barbara
Dátum: 2016. Dec. 05. 09:54
Utolsó módosítás: 2016. Dec. 05. 09:54
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/2336

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet