Fogyasztói magatartás vizsgálat általánosságban és specializáltan az élelmiszer diszkontokra értelmezve

Kovács, Nóra (2016) Fogyasztói magatartás vizsgálat általánosságban és specializáltan az élelmiszer diszkontokra értelmezve. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-16_71. pdf.pdf] PDF
KBAN-16_71. pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztók gondolkodásának megértésére irányuló kutatás elsősorban a diszkontokra vonatkozott. Felmértem, hogy van-e aktualitása a témámnak, hogy milyen története van az élelmiszerkereskedelemnek a világot, majd Magyarországot nézve. Összegeztem a diszkontok magyar képviselőit, majd kérdőívem alapján kiértékeltem e terület helyzetét. Feltételeztem, hogy a megalkotott korcsoport szerint elkülönül, hogy kik, hol szeretnek vásárolni és előnyben részesítik-e a diszkontokat. Ezt követően maradva a korcsoportok szerinti felbontásnál arra voltam kíváncsi, hogy vajon a megkérdezettek körül milyen arányt képvisel a nagybevásárlások száma és az érettebb korosztály vajon ritkábban bonyolítják-e le a vásárlásokat. A korcsoport szerinti felbontás utolsó elemeként érdekelt, hogy vajon a korcsoportok milyen mértékben figyelnek oda a táplálkozásuk egészségességére. Mindemellett azt is megvizsgáltam, hogy akik egészségesen táplálkoznak, azok vajon többet költenek-e jövedelmükből. Végül, de nem utolsó sorban, a gyorsan romló ételekhez kapcsolódóan az elemzés részét képezte, hogy vajon a megkérdezettek specializáltan a diszkontokra értelmezve hogyan ítélik meg a barátságosabb boltkialakítást, az eladók kedvességét és a tisztább környezetet. The research is aimed to understand the consumer thinking for primarily concentrated on discount. I assessed that there is an actuality topic, what is the history of the world food trade and trade of Hungary. I summarized the disposition counterattack of Hungarian representatives and the situation of this area has evaluated by the questionnaire. First of all, I assumed that a distinct age group is created and I have looked for the connection between who, where would like to buy and what kind of type is prefered by the consumer. Secondly I have stayed the created age group and I was curious as to whether the ratio of the respondents represented around the more mature age group would be conducted less prequently to your purchases. Thirdly the I would like to find the answer – stayed the age group – which age group pay attention to the diet of healty. On the other hand It is also examined whether people who eat healthy maybe spend more their income. Last but not at least I would like to examin the connection between the buying habits of perishable foods and the friendly store design, sellers kindness and clear environment

Magyar cím

Fogyasztói magatartás vizsgálat általánosságban és specializáltan az élelmiszer diszkontokra értelmezve

Angol cím

Consumer behavior analysis in general and specialized for food discounters

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
Egyetemi docens, PhD, Üzleti Tudományok Intézet

Helyi kari azonosító

KBAN-16/71

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Nóra Kovács
Dátum: 14 Dec 2016 13:48
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:21
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2354

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet