A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben

Csermely Diána, (2016) A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben. MA/MSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KMAL-17_11.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1868Kb)

Absztrakt (kivonat)

Jelen diplomadolgozat célkitűzése annak megállapítása, hogy milyen jelentőséggel bír a TripAdvisor nevű utazási témájú honlap Magyarországon, milyen hatása van a magyar em-berek turisztikai döntéseire, és milyen kihívások elé állítja a turizmus-menedzsmentet. A kérdésfeltevés megválaszolásához először elemeztem a problematika elméleti hát-terét, tehát az információs társadalmat, az e-businesst, a web 2.0-t és az aktuális turisztikai tendenciákat. Ezt követően bemutattam a TripAdvisor globális jellemzőit általánosságban, statisztikákkal, ill. az előnyeivel és hátrányaival alátámasztva, majd egy kísérlettel szemlél-tettem a gyakorlati működését. A dolgozat második felében megvizsgáltam, hogyan érvényesül a TripAdvisor Ma-gyarországon. Először elemeztem az online adatokat, majd egy online kérdőíves felmérés segítségével általános következtetéseket vontam le. A kutatások során kiderült, hogy a TripAdvisor Magyarországon egyelőre feltörekvő fázisban van, de a népszerűsége töretlenül nő a magyar turisták körében. Akik már használ-ják, elégedettek vele, és gyakran segítségül hívják utazásszervezésnél, akik nem használják, pedig nyitottak és érdeklődők a szolgáltatásai irányában. A külföldi turisták szintén elősze-retettel írnak értékeléseket Magyarországról, mindenekelőtt Budapestről. A felmérés sze-rint a felhasználók közül rengetegen hozzák meg a honlapon olvasottak alapján a turisztikai döntéseiket. Mindez új tendenciákat jelez előre a turizmus-menedzsment területén, hiszen egyér-telmű, hogy a felhasználók által létrehozott online tartalom, amire pl. a TripAdvisor is épít, egyre nagyobb hatással van a turizmusra. A webes értékelések vezethetnek egy cég csőd-jéhez és sikeréhez is. Így hazánkban is fontos feladattá válik az értékelések elemzése, meg-válaszolása és a vendégek visszajelzéseinek feldolgozása. Az eredmények szerint a TripAdvisor ezen kívül esélyt ad a hagyományos turisztikai csatornákon kevésbé ismert vállalkozásoknak is, hogy frekventált célponttá váljanak, a nagy látogatottságnak örvendő-ket pedig arra ösztönzi, hogy kiemelkedő szolgáltatást nyújtsanak. A TripAdvisor kínálta lehetőségek kiaknázásával tehát a turizmusiparban tevékeny-kedő cégek biztosíthatják az ügyfeleik hűségét, újakat szerezhetnek, javíthatják az imázsu-kat, népszerűbbé válhatnak és növelhetik a versenyképességüket.

Magyar cím

A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben

Angol cím

The significance and potential of TripAdvisor for the tourism management in Hungary

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Szak

KTK - Turizmus-menedzsment mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Tóth Zsolt, dr. egyetemi docens, PhD, KTK NYMEzstoth@ktk.nyme.hu

Helyi kari azonosító

KMAL-17/11

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Csermely Diána
Dátum: 2017. Már. 06. 09:39
Utolsó módosítás: 2017. Már. 06. 09:39
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/2474

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet