A közösségi szolgálat gazdasági és empirikus vizsgálata a Vas megyében tanuló középiskolások körében 2011 és 2016 között

Zoller Babett Szilvia, (2017) A közösségi szolgálat gazdasági és empirikus vizsgálata a Vas megyében tanuló középiskolások körében 2011 és 2016 között. MA/MSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KMAL-17_30.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2143Kb)

Absztrakt (kivonat)

Minden társadalmat minősít az, hogyan bánik a gyermekekkel, az idősekkel és az elesettekkel, illetve a kiszolgáltatottakkal. Ezért az államnak arra kell törekednie, hogy a saját hatáskörén túl a társadalom tagjait is felkészítse és bevonja azokba a folyamatokba, melyek elősegítik a felzárkózást, megszüntetik a kirekesztettséget és növelik a társadalmi kohéziót. Erre irányuló törekvés a középiskolás korosztály tekintetében az iskolai közösségi szolgálat, mely egy szervezett keretek között végzett tevékenység, amely a helyi közösség érdekeit szolgálja, miközben biztosítja a résztvevők személyes fejlődését és tanulását is. Magyarországon ez egy újszerű kezdeményezés, melynek lényege, hogy 2016. január 1. után érettségire jelentkező diákoknak 50 órás közösségi szolgálatot kell teljesíteni meghatározott területeken. Ez a ténykedés sok adminisztrációt igényel mind az iskolák, mind a pedagógusok, mind a fogadó szervezetek részéről. Ezt a terhet könnyíti meg megyei szinten a Vasi Diák Közösségi Szolgálat iroda, aki közvetítő szerepet vállal az érintett iskolák és a fogadó intézmények között, illetve átvállalta az iskolák adminisztrációs terheit ezen területen. Dolgozatomban vizsgáltam a diákok intézményválasztását, az ott elvégzett feladatok időintervallumát. Kérdőíves felmérésem a fogadó szervezetekhez irányult az irodával való együttműködésük eredményéről illetve a diákok által elvégzett feladatok tapasztalatairól. Az iroda adataiból készített elemzésemből kiderül, hogy a diákok egy része szívesen fogadta ezt a feladatot, kipróbálta magát több területen és akár még túl is teljesítették az előírt penzumot, míg mások éppen határidőre csak a szükséges kötelezettségüknek tettek eleget. A fogadó szervezetek véleményét kérdőíves felmérés formájában monitoroztam, akik szerint a diákok többnyire felkészültek és a tevékenység során hatékonyak, ugyanakkor a legtöbb esetben szükség van egy mentor részéről folyamatos irányításra, így erőforrást is von el a szervezettől. A program hosszú távú hatása még nem mérhető, ám a külföldi tapasztalatok szerint hozzájárul ahhoz, hogy az érintett fiatalok magas érzelmi intelligenciával rendelkező felelősségteljes állampolgárokká váljanak, akik szolidáris magatartást mutatnak a rászorulókkal és hátrányos helyzetű társaikkal szemben.

Magyar cím

A közösségi szolgálat gazdasági és empirikus vizsgálata a Vas megyében tanuló középiskolások körében 2011 és 2016 között

Angol cím

The economic and empirical study of the community service among secondary school students learning in county Vas between 2011 and 2016

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet

Szak

KTK - Közgazdálkodás és közpolitika mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Horváth Csanád, Dr. NEM RÉSZLETEZETThcsanad@ktk.nyme.hu

Helyi kari azonosító

KMAL-17/30

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Zoller Babett
Dátum: 2017. Máj. 18. 09:00
Utolsó módosítás: 2017. Máj. 18. 09:00
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/2801

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet