Értékesítés és vevői elégedettség a Greenfield Hotelban

Tömő Alexandra, (2017) Értékesítés és vevői elégedettség a Greenfield Hotelban. Egyéb, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KFON-17_55.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2032

Download (2980Kb)

Absztrakt (kivonat)

Ez a dolgozat az értékesítés és a vevői elégedettség témakörének vizsgálatát és elemzését tűzte ki célul, azonban a téma tág elméleti háttere miatt, nem célja a teljes értékesítési terület bemutatása. Készítője Tömő Alexandra, a Nyugat-magyarországi Egyetem hallgatója, konzulense Németh Nikoletta, adjunktus. A témaválasztást nagyban befolyásolták az iskolai tanulmányok és a szakmai kíváncsiság. A dolgozat első részében bemutatásra kerülnek szállodai értékesítési és vevői elégedettségi alapfogalmak. Majd a dolgozat második felében a rendelkezésre álló adatokból statisztikai kimutatások és diagramok segítségével a Greenfield Hotel Golf & Spa szálloda értékesítési technikáinak, a partnerekkel való szerződéseknek, és az értékesítési csatornáknak bemutatása következik. Az értékesítés tárgya a szállodai szolgáltatás, amely meg kell, hogy feleljen a vendégigényeknek, ezért az értékesítés során erre kell, hogy kerüljön a legnagyobb hangsúly. Egy szálloda színvonalas működéséhez hozzátartozik az ellenőrzési feladatok ellátása is. A dolgozók munkájának legjobb tükre pedig a vevői elégedettség, amely által a szálloda jó hírneve megőrizhető és tovább erősíthető. Ezért is nagyon fontos, hogy a vendégek véleményeit és észrevételeit nyomon lehessen követni. A vevői elégedettségmérés módszereinek bemutatása után a kérdőíves felmérés eredményei kerülnek elemzésre. A kérdőívben foglalással kapcsolatos kérdések voltak, illetve a vendégek 1-5 skálán tudták értékelni a szálloda különböző szolgáltatásait. Majd a kérdőív végén a vendégeknek lehetőségük volt, hogy kifejtsék véleményüket, esetleges javaslataikat a szállodáról, illetve a szállodával kapcsolatban. Felmérésből kiderült, hogy a vendégek szinte az összes szállodai szolgáltatással elégedettek voltak, azonban születtek negatív kritikák is a szállodával kapcsolatban. A záró rész a fejlesztésekről szól, ahol minden korábban említett lehetőség értelmet nyer, a vendégek által kritizált területekre, panaszokra való javaslatok kerülnek megfogalmazásra. A leginkább fejlesztésre szoruló terület, hogy a dolgozók csak a saját területükön teljesítenek jól, azonban a többi részleget nem ismerik eléggé, erre különböző tréningek lehetnek megoldások a házon belül, hogy a munka gördülékenyen folyjon és a részlegek között a munkakapcsolat is tökéletesen működjön. The aim of my topic is to examine and analyse the sale and the satisfaction of the cus-tomers, however, because of the wide theoretical background, I do not aim to introduce the whole sale area. It has been made by Alexandra Tömő, a student of Transdanubian University, her tutor is the senior lecturer Nikoletta Németh. The choice of my topic was largely influenced by my school studies and my profes-sional curiosity. In the first part of my essay, the basic determinations of hotel management and customers' satisfaction are shown. Then in the second part of my essay, the introduc-tion of management channels and of the contract with the partners and the manage-ment techniques of Greenfield Hotel Golf & Spa are described with the help of diagrammes, the gained datas and statistical results. The subject of the management is the hotel service, which has to meet the requriments of the guests that is why during man-agement it must be emphasised mostly. The excellent operation of a hotel also includes the controlling tasks. The best proof of the working staff is the satisfaction of the guests. That is why it is really im-portant to get a feedback from the guests about their opinions and experiences. The results of the questionnaries are analised after the introduction of the methods of guests' satisfaction. The questionnaries included questions about the reservation as well as the guests could value the different service of the hotel on a chart from 1 to 5. Then at the end of the questionnaire the guests had the opportunity to give their opinions and recommendations about the hotel and everything in connection with the hotel. According to the survey the guests were satisfied with almost every hotel service, however, there were also negative opinions about the hotel, as well. The final part is about the developments where all the above mentioned possi-bilities have meanings for the areas criticized by the guests and recommendations for the complaints are mentioned. The area which mostly needs improvement is that the employees only do their best in their own area, however, they don't know the other parts well enough. For these problems there would be the best solutions to organize different trainings at work to make the work easier go on and to have excellent working relationships among the departments.

Magyar cím

Értékesítés és vevői elégedettség a Greenfield Hotelban

Angol cím

The sale and the satisfaction of the customers in the Greenfield Hotel

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet

Szak

KTK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Németh Nikoletta, adjunktusnnikol@ktk.nyme.hu.

Helyi kari azonosító

KFON-17/55

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Tömő Alexandra
Dátum: 2017. Máj. 18. 13:58
Utolsó módosítás: 2017. Máj. 18. 13:58
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/2930

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet