Sárvári Gyógyfürdő Kft szervezeti kultúrájának vizsgálata

Tóth, Alexandra (2017) Sárvári Gyógyfürdő Kft szervezeti kultúrájának vizsgálata. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAL-17_35.pdf] PDF
KBAL-17_35.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szervezeti kultúra, mint a szervezet érintettjei által elfogadott gondolkodásmód és érté-kek rendszere. Nagy szerepet tölt be a vállalati működésben. A szervezeti kultúra megis-merésével és megértésével teljes képet kaphatunk a vizsgált Sárvári Gyógyfürdő Ktf-ről. Egyes területek a szervezeti kultúra szempontjából kevésbé vizsgáltak, más aspek-tusokból kerülnek az elemzések középpontjába. Ezen területek közé tartoznak a gyógy- és wellnessfürdők is, amelyek a mai világban kiemelkedő figyelmet kapnak a rekreáció és az egészségmegőrzés szempontjából. Dolgozatom céljaként Magyarország egyik legnépsze-rűbb fürdőjének, vagyis egy fürdő szervezeti kultúrájának megismerését határoztam meg, illetve a kutatás eredményeként a vizsgált szervezeti kultúra–modellek kultúratípusaiba szeretném besorolni. A szervezeti kultúra fogalmának és jelentőségének bemutatása után a későbbi elemzésemhez alapul szolgáló Quinn versengő értékek és Handy szervezeti kultú-ra–modelljének elméleti hátterét mutatattam be. Ezt követően az ismertetett modellek se-gítségével primer kutatást készítettem egy vezetői interjú és egy kérdőíves megkérdezés formájában. Az interjú, mely előre strukturált kérdésekből állt, a fürdő ügyvezető igazgató-jával készült, az okból, hogy Quinn szervezeti kultúra–modellje alapján elemezhető legyen. A kérdőíves megkérdezés alapjául szolgáló kérdőív általam megfogalmazott kérdésekből tevődött össze, mindkét korábban említett modell jellemzői és tulajdonságai forrásként szolgáltak. A kérdőíveket a vizsgált fürdő különböző részlegeinek munkatársai töltötték ki. A felmerés eredményeinek összesítéséhez és azok elemzéséhez a Microsoft Exel programot használtam. Az eredmények kiértékelése alapján kirajzolódik egy kép a fürdő szervezeti kultúrájával kapcsolatban. Érdemes megvizsgálni a szervezetek, vállalatok kultúráját, hiszen ezzel megismerhetjük a munkahely egységes gondolkodásmódját illetve összetartó erejét. Fontos ez a meglétének szempontjából, vagy későbbi megváltoztatás céljából.

Magyar cím

Sárvári Gyógyfürdő Kft szervezeti kultúrájának vizsgálata

Angol cím

EXAMINATION OF THE ORGANIZATIONAL CULTURE WITHIN THE HUNGARIAN SPA COMPANY SÁRVÁRI GYÓGYFÜRDŐ KFT

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pirger, Tamás
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Alexandra Tóth
Dátum: 07 Dec 2017 11:31
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 10:39
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3528

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet