Reklámozás a XXI. században

Bálint, Dr. Zsanett (2017) Reklámozás a XXI. században. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of diplomamunka.pdf] PDF
diplomamunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (43MB)

Absztrakt (kivonat)

A mai reklámozás ketté választódott offline és online területre. A két felületen történő reklámozás különbözik egymástól. Más szempontokat kell figyelembe venni mindkét esetben a társadalom befolyásolására alkalmas és vásárlásra ösztönző üzenet elkészítése során. A XXI. században rengetek információ, impulzus éri az embereket, azonban ekkora mennyiségű adattal nem is lehet mit kezdeni, nem lehet befogadni. Kialakult egyrészt egy ellenszenv a reklámok iránt, illetve elkezdődött a kizárása a hirdetések fölöslegesnek vélt információinak. Ennek megtörésére a másik oldalról a reklámozók azon munkálkodnak, hogy a potenciális vásárlóknál mégis elérjék, hogy észrevegyék, felfogják a mondanivalót és annak megfelelően cselekedjenek is. Az internet elterjedésével a hagyományos reklámhordozók esetében felállított megállapítások kissé átértékelődnek, új nézőpontra helyeződnek. A fogyasztói társadalom szerepe teljesen megváltozott, sokkal inkább aktív részei lettek a folyamatnak. Megjelent a személyre szabott reklám fogalma, újfajta reklámeszközök és módszerek alkalmazása került előtérbe, valamint felismerték, hogy a közönséget be kell vonni, hiszen kezükbe került a like, megosztás, véleményezés, mellyel maguk is reklámozóvá váltak. A közösségi háló mai életünk meghatározó része lett, nagy tömeget összefog, így pedig remek lehetőség hirdetni rajta. A Facebook esetében az ebben rejlő potenciált meglátták, azóta is folyamatosan fejlesztik, az igényeknek megfelelően alakítják és ennek köszönhetően ma már a legnagyobb hirdetési felületnek mondható, ami hatalmas bevételre is szert tud tenni. A reklámok fő céljára minden esetben figyelemmel kell lenni, tehát, hogy eredményes legyen, a rá költött pénz megtérüljön és annak megfelelően a profit pedig növekedjen. A hatékonyság mérése is fontos, míg az offline reklámok esetében nagyon különböző és aprólékos tanulmányokat készítenek, addig az online világban pár kattintással mindent meglehet tudni a célközönségről, érdeklődéséről, weboldal látogatottságáról és reklámok népszerűségéről. Elemzések, statisztikák felvázolásával megállapítható az is, hogy az internet térhódítása ellenére még mindig van igény a televízióban, plakáton, sajtóban megjelenő hirdetésekre és a bizalom ezek iránt az idősebb korosztály esetében erősebb. A mai fiatalságot, aki az interneten nőtt fel azonban már csak ezen az online csatornán lehet elérni. A nagy kérdés, hogy az egyre digitalizáltabb világban milyen újabb reklámozási eszközökkel próbálják majd az embereket vásárlásra ösztönözni.

Magyar cím

Reklámozás a XXI. században

Angol cím

Advertising in the XXI century

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Némethné Tömő, Zsuzsanna
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KJE-17/09

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): dr. Zsanett Bálint
Dátum: 17 Máj 2018 13:05
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 09:23
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3702

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet