Kommunikációs zavarok (bemutatása) és megoldási alternatívái a vállalati kommunikációban

Szeitz, Edit (2015) Kommunikációs zavarok (bemutatása) és megoldási alternatívái a vállalati kommunikációban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Diplomadolgozat Szeitz Edit.pdf] PDF
Diplomadolgozat Szeitz Edit.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (832kB)

Absztrakt (kivonat)

Sokszor szembesülünk a hétköznapi és munkahelyi kommunikációnk során, azzal, hogy mintha valami nem úgy működne, ahogy azt elterveztük, vagy, ahogy elvártuk volna egy adott helyzetben. A kommunikációs zavarok óriási veszteséget okozhatnak a mindennapi/magán és az üzleti életben. Dolgozatom témája az üzleti illetve munkahelyi kommunikáció során keletkező zavarok bemutatása és megoldási alternatíváinak felkutatása. A kommunikációs zavarok első fontos tényezője a csatornák hiánya, korlátozottsága vagy meghibásodása lehet, ami meggátolja a hatékony kommunikációt. Ugyancsak zavarhoz vezet a közös kódok hiánya, a nyelvi eltérések, a felerősödő globalizáció és a lelki szükségletek figyelembevételének hiánya. Célom egy olyan átfogó dolgozat elkészítése, melyben bemutatom az üzleti kommunikáció sajátosságait, zavarainak okát, forrásait, bemutatom a lehetséges konfliktusforrásokat. Kérdőíves kutatásomban a munkahelyi konfliktusok kialakulásainak okait vizsgálom, a szervezeti kultúra, munkahelyi légkör és szervezeten belüli kommunikáció aspektusaiból. Olyan kérdésekre keresem a választ, mint mi okozza a szervezeten belüli konfliktust, hogyan reagálnak rá a munkatársak, milyen módszert használnak a konfliktushelyzet megoldására? A kutatás eredménye alátámasztja, azokat az álláspontokat, melyeket szakirodalmakban olvashatunk, mely szerint az együttműködő magatartás eredményesebb, mintha valakit önös érdekek vezérelnek egy vállalaton belül. Konfliktuskereső stratégiák közül pedig a problémamegoldó és a kompromisszumkereső stratégia módszereit alkalmazzák leginkább a szervezetek. Végül olyan kommunikációs módszereket, stratégiákat mutatok be, melyek arra keresik a választ, hogy milyen verbális és nonverbális kommunikációs hibák okozhatnak szóbeli, fizikai agressziót vagy konfliktust. Vizsgálom, hogy mely kommunikációs módszer hatékony a munkahelyi környezetben fellépő konfliktusos helyzet kezelésében.

Magyar cím

Kommunikációs zavarok (bemutatása) és megoldási alternatívái a vállalati kommunikációban

Angol cím

(Presentation of) Communication disorders and solution alternatives in business communication

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KNL-16/10

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Edit Szeitz
Dátum: 26 Jan 2016 11:35
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:27
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1320

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet