Greenfield Spa versenyképességének vizsgálata

Horváth, Zsófia Bianka (2017) Greenfield Spa versenyképességének vizsgálata. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-17_25.pdf] PDF
KFON-17_25.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2032

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat megírásánál segítségként szolgált a Greenfield Hotel Golf & Spa wellness részlegén eltöltött szakmai gyakorlat, mely betekintést adott a mindennapi munka folyamatába és hozzájárult saját tapasztalatok bővítéséhez. A szálloda spa részlegének működéséről gyűjtött ismereteknek köszönhetően bebizonyosodott az a tény, hogy milyen fontos szereppel bír, ha egy szálloda rendelkezik spa részleggel. A gyakorlat során lehetőség volt a spa részleg fontosságát megismerni mind a vendégek, mind az egész szálloda szemszögéből. A dolgozat során részletesen bemutatásra kerül a szálloda spa részlege, hogy a ****superior szállodával szemben támasztott minőségi elvárásoknak, szempontoknak milyen munkaszervezéssel, és mely szolgáltatások kínálatával felel meg. A versenyképesség fogalma napjaink egyik leggyakrabban alkalmazott kifejezése. A dolgozat célja, hogy bemutassa, milyen módon képes megállni a helyét a szálloda spa részlege a konkurenciák wellness részlegeivel szemben. A Greenfield Hotel Golf & Spa versenyképességének vizsgálata Michael Porter-féle versenystruktúra alapján történik. A szálloda piaci helyzetének meghatározásához konkurenciaelemzés készült, mely leginkább a környező büki szálláshelyek spa részlegének szolgáltatásait és azok minőségét vizsgálja. Egyaránt hasonlóságok és különbségek is fellelhetők a csillagszámokból és a minősítésből kifolyólag. Mint ahogy a fentiekben is olvasható, a középpontban a szálloda versenyképességének elemzése áll, először bemutatva a konkurencia szállodákat, majd összehasonlítva a szállodák wellness részlegét külön a szolgáltatások alapján, a felhasznált alapanyagok köre szerint és a szolgáltatások árai alapján. A vevők körének ismertetése pedig statisztika segítségével történik. A vendégek elvárásainak, elégedettségének kutatására kérdőíves felmérés készült, mely segítségével alátámasztható az a tény, hogy a legtöbben a kikapcsolódás és a wellness szolgáltatások miatt látogatják meg a szállodát. A vendégek szinte mindegyike kipróbálta a wellness szolgáltatásokat és a legtöbben elégedetten távoztak a szállodából. A kérdőív nem csak azt vizsgálja, hogy mennyire elégedett a vendég az egyes szolgáltatásokkal, hanem arra is rákeres, hogy a vendégek mit hiányolnak, mik azok, amik nem feleltek meg az elvárásaiknak, vagy éppen mi hiányzik a wellness részleg életéből. Továbbá a vendégek véleménye mellett fontos az is, hogy mit mondanak a dolgozók maguk arról, hogy mennyire sikerül az elvárásokat teljesíteni. Az interjúalanyok és a vendégkérdőívek segítségével sikerült feltárni hiányosságokat is, ezek alapján a következő fejlesztésekre lenne szükség a spa részleg versenyképességének javítását illetően. Fontos lehet az eligazodást segítő tájékoztató, figyelemfelkeltő táblák elhelyezése, a felnőttek kényelmének, pihenésének érdekében több pihenőtér, gyermekmentes övezet kialakítása, valamint a szaunarészleg bővítése. Bízva abban, hogy sikerült felkelteni az olvasó figyelmét, és a témaválasztással kellőképpen inspirálni a záródolgozat elolvasására. The internship in the wellness department at Greenfield Hotel Golf & Spa helped me writing my thesis. I got introspection into the daily life of the hotel, as well as into the everyday working processes, moreover I gained personal and professional experiences through this internship. My research about the operation of the spa department has proven that the spa department has a great importance and role in the hotel. During my internship I had the ability to study the importance of the spa not only from the hotel’s view, but from the guests’ point. The spa department is being explicitly presented in this thesis to show that the five-star superior hotel meets the requirements on quality with the task organisation and services. The concept of competitiveness is one of the most frequently used terms in the world. The aim of my thesis is to show in which way the spa department of the hotel is able to stand the proof against the concurrent wellness departments. The survey about the competitiveness of the Greenfield Hotel Golf & Spa was taken on the score of Michael Porter’s competitive strategy. Concurrent analysis was used in order to define the hotel’s market situation. Mostly, the quality and services of the wellness departments in Bük were examined. Similarities and differences can be found regarding the star classifications and qualifications. As above mentioned, the analysis of the spa’s competitiveness is on the focus. Firstly, the concurrent hotels are introduced. Secondly, the hotels’ wellness departments are compared in the view of services, materials and prices. The customers’ synthesis is described with statistics. The requirements and complacence of the customers were measured with questionnaire. It is revealed out of the questionnaire that this wellness hotel is mostly visited because of its wellness and relaxation services. Almost all of the guests took the wellness services and they left the hotel contented. The questionnaire examined not only the level of satisfaction, but it questioned what the guest miss, what does not meet the requirements or what does the wellness department lack. Moreover, apart from the guests’ opinion, the employees also told how they meet the expectations. Deficiencies were unfolded (interviewed guests and questionnaires gave the data), so the following developments are requisite in order to improve the competitiveness of the wellness spa department. Information which helps the orientation and awareness signs are inevitable; more relaxing space which serve the adults’ pleasure, creating children free zones; furthermore, improving the sauna department. Trustingly, I was able to raise the reader’s attention and my choice of topic gives inspiration to read this thesis.

Magyar cím

Greenfield Spa versenyképességének vizsgálata

Angol cím

Survey of the Greenfield Spa's competitiveness

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh, Nikoletta
adjunktus

Helyi kari azonosító

KFON-17/25

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsófia Bianka Horváth
Dátum: 18 Máj 2017 13:57
Utolsó módosítás: 21 Máj 2020 15:12
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2928

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet